ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است
سرخط خبرها

 استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی مشهد شبانه‌روزی می‌شود

  • کد خبر: ۵۷۵۵۱
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
 استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی مشهد شبانه‌روزی می‌شود
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد بیان کرد: اکنون بازه زمانی استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی از ساعت ۶ صبح تا ۷ بعدازظهر است، ولی از ۱۵ اسفند به ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب افزایش پیدا می‌کند. همچنین برنامه داریم که استفاده از دوچرخه‌ها را شبانه‌روزی کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی اسدی درخصوص دوچرخه‌های اشتراکی مشهد اظهار کرد: شهروندان جهت استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی باید نرم‌افزار «شهر من» را نصب کنند و ثبت نام را انجام دهند. پس از تأیید هویت، سامانه برای آن‌ها باز می‌شود. سامانه در ابتدا باید ۵۰ هزار تومان شارژ شود که ۲۰ هزار تومان مربوط به بیمه و ۳۰ هزار تومن هم مبلغ ودیعه است. هزینه استفاده از دوچرخه به ازای هر نیم ساعت ۱۰۰۰ تومان است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به موارد ایمنی فقط افراد بالای ۱۶ سال می‌توانند از این دوچرخه‌ها استفاده کنند، عنوان کرد: حدود یک ماه و نیم است که فاز آزمایشی استفاده از دوچرخه‌ها شروع شده است. البته درحال حاضر از مرحله آزمایشی عبور کردیم و تعداد کاربر‌ها زیاد شده، ولی به‌صورت رسمی اوایل اسفندماه مرحله آزمایشی تمام خواهد شد.

 

اسدی با اشاره به اینکه با توجه به تعرفه بسیار پایین این دوچرخه‌ها، امیدواریم که استفاده از دوچرخه رونق بگیرد، ادامه داد: سفر اول رایگان است و به تناوب جوایز مختلفی مثل بلیت مترو و... به افرادی که از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده می‌کنند، داده می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: استفاده از دوچرخه بدون اپراتور است؛ یعنی شهروند از طریق اپلیکیشن، کد دوچرخه را می‌زنند و اسکن می‌کنند و دوچرخه به‌راحتی برایشان باز می‌شود و می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

اسدی بیان کرد: اکنون ۲۱ ایستگاه دوچرخه داریم، ولی پیش‌بینی شده است که ایستگاه‌ها در کوتاه مدت و تا قبل از عید به بیش از ۵۰ ایستگاه افزایش پیدا کند. چون در مرحله تست و شروع کار هستیم، بین سه تا پنج دوچرخه در هر ایستگاه وجود دارد. تعداد دوچرخه‌ها تا آخر اسفندماه به ۴۰۰ دوچرخه افزایش خواهد یافت.

 

وی افزود: اکنون بازه زمانی استفاده از دوچرخه‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۷ بعدازظهر است، ولی از ۱۵ اسفند به ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب افزایش پیدا می‌کند. در بهار سعی خواهیم کرد که این ساعت را افزایش دهیم. همچنین برنامه داریم که استفاده از دوچرخه‌ها را شبانه‌روزی کنیم.

 

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد درباره اعتبار خرید دوچرخه‌ها بیان کرد: در فاز اول یک میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه خرید دوچرخه از شرکت آساک بوده است. همچنین مناقصه دیگری را که ارزش آن نزدیک ۴ میلیارد تومان است، برگزار خواهیم کرد که که بتوانیم مابقی دوچرخه‌ها هم برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی داشته باشیم.

 

وی درباره استقبال مردم از دوچرخه‌های اشتراکی گفت: استقبال مردم خیلی خوب بوده است. با توجه به اینکه ما این ایستگاه‌های دوچرخه را در کنار ایستگاه‌های مترو قرار داده‌ایم، خوشبختانه استقبال خوب بوده و ثبت نام صورت گرفته است. درباره تجربه دوچرخه‌سواری و فیزیک دوچرخه هم نظرات خوبی گرفتیم و درحال رفع مشکلات نیز هستیم.

 

اسدی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۰۰ کاربر ثبت نام کردند و از دوچرخه‌ها استفاده می‌کنند، اما تمام شهروندان امکان استفاده از این سیستم را ندارند، زیرا فقط به افرادی مانند اعضای سمن‌ها، دانشجویان، خبرنگاران و... در این مرحله دوچرخه دادیم که بتوانیم مشکلات سیستماتیک و لجستیک و سخت‌افزاری دوچرخه‌ها را برطرف کنیم. پس از مرحله آزمایشی همه شهروندان می‌توانند از دوچرخه‌ها استفاده کنند.

 

وی درباره امکان استفاده خانم‌ها از دوچرخه‌های اشتراکی عنوان کرد: ما تمام تلاشمان این است که همه شهروندان بتوانند از دوچرخه‌ها استفاده کنند.

 

گفتنی است اکنون ۲۱ ایستگاه دوچرخه‌های اشتراکی مشهد در ابتدای معلم ١، میدان شهدا، پارکینگ خسروی، میدان عدل خمینی، انتهای فدائیان اسلام، ابتدای هفت تیر، درب شمالی دانشگاه فردوسی مشهد، میدان احمدآباد، ابتدای بلوار هاشمیه، درب اصلی پارک ملت، میدان تقی‌آباد، انتهای خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی، میدان شهدا، مقابل شورای شهر مشهد، ابتدای بولوار کوثر، تقاطع معلم و امامت، سه راه خیام، چهارراه خیام، تقاطع فردوسی و خیام، میدان جانباز، میدان ملک‌آباد و آلتون قرار داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->